pátek 30. července 2010

Šaría

Chtěl bych se podělit o článek, který jsem četl nedávno v magazínu Dnes a ani po čtrnácti dnech ho nějak nemůžu rozdejchat.

PRVNÍ HÁZÍ OTEC Odsouzená je odvedena na veřejné prostranství, kde je donucena vlézt do jámy a je až po hruď zasypána zeminou.

Absolvovala předtím krátký proces, v němž se jí nepodařilo vyvrátit obvinění z cizoložství. Na rozdíl od mužů, jimž je třeba prokázat vinu, musí žena dokazovat nevinu. Vedlejším produktem procesu bývá, že spolunocležník z téže postele událost popře a soudci jej osvobodí pro nedostatek důkazů.

Na místě čeká rozlícený dav a také úhledně vyrovnaná hromádka kamení. Skládá se z menších kusů, které padnou tak akorát do ruky. Otec odsouzené se v některých případech dcery veřejně zřekne a potom hodí kamenem jako první, následuje manžel a někdy také synové oběti. Všichni míří na čelo.

Celá věc trvá asi půl hodiny, ale může se i protáhnout – to když se krvavá hromada masa pohne a začne jevit známky života, jak se přihodilo předloni v Somálsku. Sestry z nemocnice v Kismayu nahmataly u třináctileté Aishy Ibrahimové pulz, dotyčná byla vynesena z hrobu zpět do díry a rituál začal nanovo.

Na závěr všichni dlouho do noci oslavují

Co si mám o tom myslet?

Jsou to vůbec lidé?

Existuje vůbec něco, čím by se to dalo ospravedlnit?

Jak můžou v noci v klidu spát?

Kdo je potrestá?

Přiznám se, že je mi z toho neuvěřitelně zle a strašně smutno. Mám hroznej vztek a zároveň cítím bezmoc.

Jsou to zasraný hovada!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14 komentářů:

  1. Nedostává se mi slov. Vím, že se takový (a spousta jiných podobných) věci dějou, děly a pravděpodobně dít budou a nechápu to. Fakt ne. Je to strašný, krutý, sadistický, nespravedlivý, šílený...
    Těm lidem tam to tak ale asi nepřijde. Je to tradice, jako třeba obřízka, upalování živých vdov, svlíkání z kůže, lámání v kole...
    Přemýšlím, jestli my to bereme jako hnus proto, že jsme dál ("výš"), anebo jen proto, že zrovna naše kultura tohle chápe jako nepřijatelný...

    OdpovědětVymazat
  2. To Pavlik:

    Už jsem tu dlouho nic nekomentoval, ale tohle si nemůžu odpustit. Přemýšlel jsem, jak svůj komentář strukturovat a nakonec jsem se rozhodl, že Ti odpovim na Tvoje otázky...

    Co si o tom myslíš jsi již vyjádřil a já nemůžu než souhlasit, že šaría je opravdu krutá a od jejího uplatnování mi se mělo upustit.

    Na otázku zda jsou to vůbec lidé odpovídám ano - jsou to lidé, jejichž jednání se dá ospravedlnit vlivem prostředí ve kterém vyrůstali a výchovou. Chápu, že pro nás, kteří byly vychováváni de facto v křesťanském duchu je takové jednání těžko pochopitelné a snadno odsouditelné - pravdou však je, že kdybys vyrostl v jejich prostředí, tak bys ten kámen hodil taky a pak to dlouho do noci slavil...

    Co se spánku týče, tak oni spí stejně dobře / špatně jako Ty nebo já, protože dle jejich přesvědčení neudělali nic horšího než když bys Ty dal svému dítěti kvůli něčemu "na zadek" a trest taky nehrozí, protože Ty bys taky nečekal, že Tě za ten výprask někdo potrestá...

    To Amara:
    Z toho výčtu fatalit bych se ohradil proti sadistickému - protože v tom neni sadismu ani za mák - oni nemají radost z toho, že ji trestají, jen je ten trest prostě stanoven zákonem a tak ho provedou. Když to zasejc nasadim na evropskou tradici, tak když byl ve středověku zloděj potrestán useknutím ruky, tak to taky katovi nepřinášelo nějaké zváštní uspokojení, prostě mu tu ruku usekl a bylo...

    Podle mě nejsme ani dál ani výš, jen jinde ...

    OdpovědětVymazat
  3. NE, NE a ještě jednou NE!! Sám bych asi dokázal hodit kamenem po sadistickym vrahovy, nebo po někom, kdo bude ohrožovat mě, nebo mé blízké. Ale ukomenovat vlastní třináctiletou dceru za to že se z někým vyspala?! A pak to jít ještě oslavit?! To neospravedlní ani výchova a ani vliv prostředí. S tím se prostě nedokážu a ani nechci smířit.

    OdpovědětVymazat
  4. Nechci Tě dráždit, ale JO, JO a ještě jednou JO. Kdybys odmalička vstřebával zákony šaríi a pak se něco takovýho přihodilo, tak bys to bez váhání udělal. A slavil bys taky, ne to, žes ukamenoval svoji dceru, ale žes očistil svoji rodinu od hanby, kterou na Tebe dcera svým činem uvalila. Musíš si uvědomit, že tyhle lidi při svý chudobě a životní úrovni nic jinýho než tu čest nemaj...

    A smířit se s tim musíš, protože žádná vnější iniciativa uplatňování šarii nezvrátí...

    OdpovědětVymazat
  5. No mě to teda sadistický přijde. Kdyby ji zastřelili, bylo by to něco jinýho. Možná že z toho nemají potěšení ti, co to dělají, ale nejspíš ho měl ten, kdo to vymyslel.

    OdpovědětVymazat
  6. M. Z.: K tomu výš nebo dál, myslela jsem to z duchovního hlediska, s Pavlem jsme si o tom psali jinde, a tady bych musela popsat pět stran, abych to vysvětlila. Kdyby tě to přece zajímalo, můžu po emailu. Každopádně není to nic o "nadčlověku" jestli se ti to tak zdálo.

    Nakonec ale i ta společnost je prostě dál.Dá se to sice posuzovat z množství hledisek, určitě to není jednoznačný a my např. zase máme málo cudnosti, pokory, jsme moc materialističtí atd., přesto bych si dovolila tvrdit, že co nejmenší rozdíly v právech mužů a žen a snaha o co nejmenší utrpení jednotlivce ke znakům pokroku společnosti rozhodně patří.

    OdpovědětVymazat
  7. Výchova a tradice (náboženská nebo vědecká) mají sílu zvrátit i lidskou přirozenost, nicméně nemyslím si, že tím tu přirozenost mění - jenom ji potlačí a z člověka se stává v jistém smyslu otrok a ubožák. Dokázat zabít vlastní dceru musí nutně znamenat, že ji ani jako dceru nevnímám. Dobře, rybička v akvárku taky sežere bez váhání svůj potěr, ale tuším, že u rybiček se o mateřském a otcovském pudu dá těžko mluvit. Nicméně, je to opravdu stav společnosti, který v islámských teokraciích nyní existuje a my můžeme jen věřit, že vývoj půjde u nich rychleji než v našem pravěku a středověku. A na to vliv mít můžeme, resp. máme, podle mě, i když ne přímý. Do hlav těm lidem nevidíme, ale přirozené city v nich musejí spát, takže se možná ještě za jejich života tu a tam probudí a pak jim nedají spát tak klidně, jak by se mohlo zdát. Pár řádků v článku v magazínu to asi vystihnout nemůže.

    Myslím, že jsme duchovně výš a dál, přestože si asi ti, kteří dokážou zabíjet ve jménu svých náboženských představ myslí, že jsou minimálně hloubš (o dějinném vývoji a možnosti filosofického nadhledu, myslím, moc nepřemýšlí). Že se tyhle tři rozměry prostě nevnímají, je logické, nicméně ideál je asi jejich vyrovnanost. Kéž se jí dostane těm zabořeným ve fanatismu, ale i nám.

    OdpovědětVymazat
  8. Btw. o něčem v souvislosti jsem dneska psal i u sebe na soběpisníku.

    OdpovědětVymazat
  9. Please let me know if you're looking for a article writer for your site. You have some really good articles and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.

    Please shoot me an email if interested. Many thanks!


    Here is my site htc evo design 4G цена

    OdpovědětVymazat
  10. Does your website have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to send you an email.
    I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it develop over time.

    my webpage: htc One цени

    OdpovědětVymazat
  11. Thanks for sharing your thoughts on smartphone demographics 2012.
    Regards

    Also visit my web-site htc sensation xl cena

    OdpovědětVymazat
  12. Thanks very nice blog!

    Here is my blog - bodybuilding supplements in australia [uqam.ca]

    OdpovědětVymazat
  13. LÁSKA OČEKÁVÁ, ŽE PRÁCE
    Sdílím toto svědectví partnerům trpícím v jejich vztazích, protože existuje trvalé řešení.
    Můj manžel mě a naše 2 děti opustil po dobu 4 let pro jinou ženu. Snažil jsem se být silný jen pro své děti, ale nemohl jsem ovládat bolesti, které trápí mé srdce. Byl jsem zraněný a zmatený. Potřeboval jsem pomoc, takže jsem provedl průzkum na internetu a narazil jsem na stránku, kde jsem viděl, že Dr. John kouzelník kouzel může pomoci získat zpět milence. Kontaktoval jsem ho a udělal pro mě zvláštní modlitbu a kouzla. K mému překvapení se můj manžel po několika dnech vrátil domů. Tak jsme se znovu sešli a v rodině bylo hodně lásky, radosti a míru.
    Také můžete kontaktovat Dr. Johna, mocného kouzelníka pro řešení jeho kontaktů, drjohnsoco@gmail.com nebo přímo na Whats App: +2348147766277

    OdpovědětVymazat