středa 21. dubna 2010

Přátelství

Kolik máte přátel? Ale já nechci číslo, které vám ukazuje Facebook a nechci ani vědět kolik máte čísel v mobilu! Chci aby jste se zamysleli a řekli mi, kolik máte skutečných přátel. Někoho, u koho znáte jeho celé jméno, u koho znáte jeho minulost, jeho sny, přání a myšlenky. Někoho, kdo vás poslouchá když mluvíte, kdo vás nesoudí když uděláte kravinu, kdo vám pomůže, když to potřebujete.
Říká se že: Pravé přátelství je rostlinka, která roste pomalu, musí podstoupit a vydržet mnohé rány a nepřízně osudu, než si zaslouží své jméno. Myslím, že je to pravda.
Nějak nechápu lidi, kteří mají na facebooku několikset přátel! Proč?! Co si tím kdo dokazuje? Facebook vůbec trochu degraduje slovo přítel.
A s kolika přáteli se třeba vídáte? Kdy jste naposledy u někoho prostě zaklepali a šli si pokecat? Ale ani zavolat a zajít na návštěvu už se moc nenosí. Maximálně se sejít někde o víkendu. Asi nechceme otravovat, narušovat soukromí, nebo měnit někomu plány. Ale máme opravdu tolik práce, že už na sebe nemáme čas? Kolik přátel je bývalých, protože jste se tak nějak přestali vídat a pak už to bylo "divný". Sice se říká že: "Dobrý přítel je jako konto ve Švýcarsku. Není třeba ho vidět každý den. Podstatné je, že existuje", ale je to opravdu tak?
Myslím že na přátelství se musí pracovat. Spoustu lidí jsem neviděl hrozně dlouho a vlastně ani nevím, jestli jsme ještě přátelé. A tak si dávám závazek, pozvat postupně všechny lidi, které nazývám přáteli, na pokec.

7 komentářů:

  1. Já tak pět chlapů a pět ženskejch. Ale na pohřeb by mi jich asi přišlo víc;)
    Taky je dobrý vědět, kolik má člověk nepřátel, ale to bohužel ví většinou spíš ostatní než my.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem třeba poznal kolik mám skutečných přátel podle toho, s kolika lidmi jsem ještě více méně pravidelně ve styku...

    OdpovědětVymazat
  3. Vzhledem k tomu, že tvrdíš, že přátelství mezi mužem a ženou NEEXISTUJE, se můj seznam výrazně tenčí! A sourozence počítat taky nemůžu? Když teda vynechám všechny tyhle miláčky (ale nerada!), vyjdou mi čtyři, pět kamarádek.
    A o Facebooku vím, že tam mají lidi "kamarády" třeba jen přes hry. Viz já :-)

    OdpovědětVymazat
  4. A co ty si myslíš o přátelství mezi mužem a ženou?
    Původně jsem tu otázku chtěl napsat do článku, ale pak mě napadlo že je to spíš samostatné téma.
    Je fajn že si na to upozornila zrovna ty, protože jsem Tě mezi přátele počítal. Tak teď nevím. :-))))

    OdpovědětVymazat
  5. No já si myslim, že něco na tom je. Ale myslim si taky, že se to nedá paušálně aplikovat na všechny. Protože jsem ale ženská, nevím vlastně, jak to doopravdy, vy chlapi, s náma máte a tak třeba žiju v iluzi, o kterou jste se nám postarali :-)
    Já bych to viděla tak, že jde o přátelství, který by MOŽNÁ někdy za určitých SPECIÁLNÍCH okolností MOHLO někam skoluznout. Ale taky nemuselo. A kvůli tomuhle nejistýmu možná bych ho nechtěla degradovat. Vždyť nakonec se to může stát i mezi stejným pohlavím, no ne?

    OdpovědětVymazat
  6. Jestli taky můžu něco okomentovat, tak bych řekl, že skutečný přítel je pro mě člověk, za kterého bych strčil tzv. ruku do ohně. Osobně vím, že ten člověk by udělal to samé pro mě. Jinak mám dva tři spolužáky ze školy, který nevidím celý čas a když jsme pak spolu, tak si uvědomuju, že ty lidi ohromně vyzráli a jsou z nich lidi, na který se můžu spolehnout a jsem rád, že je mám. Jinak přátelství mezi mnou a druhým pohlavím zakouším a myslím si, že je fajn si rozšířit obzory jinýma očima. Pro chlapa jako jsem já je pak lepší, když je ta ženská ošklivá a rozumíme si, to je pak přátelství na celý život...:-) MD

    OdpovědětVymazat
  7. Ruku do ohně bych nestrčila za nikoho a ne proto, že bych si myslela, že lidi jsou mrchy, ale proto, že vy nikdy nemůžete přesně vědět, co si myslí a prožívá druhej člověk. Každej jedná podle svých motivů a ty se mění, mění se každej a dokonale známe jenom svý představy o někom jinym.

    OdpovědětVymazat