pondělí 26. dubna 2010

Mužská diskriminace

Chtěl bys se zmínit o jedné věci, která mě poslední dobou irituje.
Hodně se pořád mluví o diskriminaci žen. Já netvrdím že se to neděje, ale je taky jedna věc, o které se vůbec nemluví a to je jakási vžitá nespravedlnost mezi vztahem muže a ženy. Někty se to scestně nazývá "gentlemanství", ale je to spíš vyčůranost.
Osobně znám pár žen, které si myslí, že platit za ně, zdarma je vozit a opravovat porouchané věci, je víceméně normální. Je to tak prostě zažité. Nevadí mi, že se na mě někdo obrátí s prosbou, ale vadí mi, že její splnění bere jako samozřejmost.
Kamarád mě několikrát někam vezl a mě by ani nenapadlo, mu nezaplatit náklady. Ženy řeknou děkuju a tím je to pro ně vyřízené. Někdy, ve své neskonalé dobrotě (nebo hlouposti), sám něco zaplatím, nebo sám nabídnu pomoc. Rozdíl ale bývá v tom, že chlap to většinou nebere jako samozřejmost. A tak dávám na vědomost že se ze mě stal tvrdý zastánce rovnoprávnosti. Mám na to jednoduchou pomůcku. Když budu o něco požádán, zeptám se sám sebe. Udělal bych to za stejných podmínek pro chlapa??
Takže žádné přednosti, žádné pomáhání, žádná ohleduplnost!

11 komentářů:

  1. Souhlasím s tím, že emancipace žen je v některých aspektech až přehnaná. například bary čistě jen pro ženy, mužům vstup zakázán, nebo wellness studia jen pro ženy- co to sakra je? Často se to odůvodňuje tím, že muži měli v Evropě, později i v Americe nadvládu po celou historii a nikomu to divné nepřišlo. Proto je teď "řada" na ženách.
    Ovšem to, co říkáš ty ve svém článku (odvoz zdarma, placení za ženu,...) bych ani tak nenazvala emancipací, jako spíše, jak ty říkáš, vyčůraností. Ovšem pouze to, že přijde některá určitá žena, řekne: prosimtě, odvez mě tam... děkuju. a bere za samozřejmost, že ty to nejen uděláš, ale uděláš to zdarma. To je vyčůranost.
    Ale, sakra Pavlíku, neřikej "ženy řeknou děkuju...", nejsou to všechny ženy. Jsou to jen některé, vyčůrané ženy. A abych řekla pravdu, moc takových žen neznám. Možná je to proto, že sem žena :)

    OdpovědětVymazat
  2. A tahle určitá žena, nepřišla by úplně stejně i za ženou? Víš, jde o to, jestli se má článek jmenovat Mužská diskriminace nebo prostě Lidská nevděčnost... Abee

    OdpovědětVymazat
  3. Ne, článek se podle mě jmenuje správně. Někdo na to může mít jinej pohled, někdo má jinou zkušenost, někdo by to nazval jinak, někdo s tím vyloženě nemusí souhlasit a klidně to může napsat do komentářů, ale já to vidím přesně tak, jak jsem to napsal. Nejsem novinář a tudíž se nemusím zabývat statistikou a taky nemusím bejt nestranej. Prezentuju tady svůj pohled na věc a mluvím z vlastní zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tak Pavlíku, některé ženy jsou opravdu takové. Nejhorší je, že ty si ten článek asi k srdci nevezmou, neboť reagují právě ty, kterých se to netýká....:)Bicka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jestli se chceš o mužský diskriminaci opravdu něco dozvědět, tak zainvestuj a za 98,- si kup knihu s názvem Nahota feminismu ... Tou cenou se nenech zmást, prostě je to nedoceněná kniha, ale varuju Tě -je to pěkně vytáčející četba - bohužel pravdivá :(((

    OdpovědětVymazat
  6. Promluvili zhrzelí muži :D :D :D
    (Pardoon, ale tohle sem prostě musela napsat ;) )


    A samozřejmě to nemyslim vážně.

    OdpovědětVymazat
  7. To doufám, ty přidrzlý mládě !!! :))) No ale kdyby ses chtěla i Ty vzdělat, tak se na tu knížku taky mrkni - je to opravdu počteníčko...

    OdpovědětVymazat
  8. Buďte všichni v klidu, to budu já.:-). L.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jsem se dozvěděl, že jsem napsáním tohoto článku, udělal ze sebe debila. Že jsem pokrytec, protože píšu o zkušenostech někoho jinýho. Taky jsem se dozvěděl že jsem divadelní gigolo (za to přirovnání děkuji) a nakonec jsem se dověděl že mám doma nějaký partnerský problém.
    A když už jsme u toho, tak jsem se taky dověděl, že brojím proti facebooku a přitom ho sám mám.
    Musel jsem si ten svůj příspěvek přečíst ještě několikrát, abych zjistil, kde se to tam všechno dá vyčíst. Vypadá to, že se ozvala potrefená husa.
    Jen bych chtěl uvést na pravou míru, že to nebyl cílený útok na konkrétní osobu. I když je pravda, že poslední impuls k napsání byl inspirován konkrétním činem, konkrétní osoby, ale to nic nemění na tom, že jsem opravdu myslel ženy, jako celek. Taky netvrdím, že se nenajdou vyjímky. Jde o to, že feministky taky hází muže do jednoho pytle a nezajímá je, že tací nejsou všichni.

    OdpovědětVymazat
  10. Moje zkušenost je taková, že jsem se na vejšce nechal sponzorovat od ženskejch, dneska když poprosím kamarádku, aby mě někam odvezla, protože neřídím a jinak se tam nedostanu, tak se jí pak zapomenu zeptat, kolik jsem dlužnej, protože jsem to nikdy nedělal, a teď když na to mám, tak prostě jen zapomenu a občas si ani dodatečně nevzpomenu;) Pověst skrblíka snad ale nemám, i když bůhví, jak mě kdo vidí. Spíš mě mrzí, že někdy řeknu, co bych neměl a pak se mi to vrátí - ale dobře mi tak:) Člověk si musí občas připustit, že je v něčem debil. Tak už jsme dva;)

    OdpovědětVymazat
  11. "Pořádek dělá přátele" Za drobnosti stačí poděkovat, za ostatní je dobré platit. Metrem pro každého je, si myslím, jak je kdo vychován. Někdo mávne rukou, "to za nic nestojí", řekne. Někdo tu ruku natáhne a čeká, že něco dostane. S jedním kamarádem máme nepsanou dohodu, že já pomůžu Tobě, ty pomůžeš mě. Pokud to funguje oboustranně, je to paráda. MD

    OdpovědětVymazat