čtvrtek 30. června 2011

Není čas ztrácet čas

Když jsem se nad touto hláškou zamyslel, tak jsem si s hrůzou uvědomil, jak je neskutečně pravdivá. Ať už si myslíme cokoliv o reinkarnaci, nebo o jiných podobách života po smrti, tak si musíme uvědomit, že máme jen jeden pokus. Jsme tady jen jednou a to teď a tady. Čas, který máme vymezený, se každým dnem zkracuje, a proto je důležité neříkat ne. Mám nové předsevzetí a to neříkat: nechce se mi, nemám náladu, uvidíme, mám hodně práce, teď nemůžu, to je blbý, co tomu řeknou ostatní, budu tam vypadat trapně. Stejně to jsou povětšinou výmluvy. Výmluvy z lenosti, výmluvy ze strachu.
Chtěl jsem jít například do kina na Lidice. Nikdo z oslovených se mnou nechtěl jít a tak jsem nešel. Chodit sám do kina je blbý, říkal jsem si. Ale co, půjdu sám! Kašlu na to.
Nemám čas. Jak častá to výmluva. Tak jsem vůl, který si ho neumí zorganizovat. Tak jsem vůl, co neumí být efektivní. Tak jsem workoholik, kterého nakonec stejně nikdo neocení. Nebudu workoholik, budu efektivní, vždyť každá minuta je tak cenná.
Jak snadno se to píše když lenost je tak silná. Proč jsme ale tady? Kvůli hromadění majetku? Kvůli odříkání? Co nám z toho nakonec zbude? Čím dál víc si uvědomuji, že nejvzácnější jsou vzpomínky. To je to, co nám nakonec, když už nás každý krok bude neskutečně bolet a když už budeme spíše odkázáni na pomoc druhých, vykouzlí vždy úsměv na tváři a hřejivý pocit naplno využitého času a příležitosti. A to by měl být ten motor, který tu lenost a nechuť nakonec porazí a donutí k akci.
Tak takhle to vidím já, a když se někdo bude chtít přidat, budu moc rád, když ne, jen vaše mínus.

3 komentáře:

  1. Tentokrát absolutně souhlasim a musim přiznat, že mám trochu sobeckou radost, že min. v případě kina mám náskok, protože sám do kina chodim už pár let a je to úplně v poho, protože jsem tak viděl spoustu krásnějch filmů, na který jsem chtěl prostš jít a tak šel... Jinak ale mám v tom zbytku mezery, na kterejch se snažim pracovat, takže s chutí do toho :) M.Z.

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně, TENHLE pokus je jenom jeden, s tím musím souhlasit :-)

    Tak mě ale napadá, až nám přestane dobře sloužit paměť (jako že už teď s tím mám občas problém), ať už kvůli stáří nebo z nemoci, nezbude nám už teda vůbec nic? Takže pro co že to všechno je?

    V kině jsem sama nebyla, ale je to určo lepší než jít sám na koncert. To jsem zkusila nějak to nebylo ono..

    OdpovědětVymazat
  3. Do kina chodím sama už dlooooho, koncertů jsem taky pár zkusila, dokonce i silvestrovskou oslavu. Být single první minuty prvního ledna není nic moc, na koncerty jak které, pro kino a divadlo nepřekonatelné. :-)

    OdpovědětVymazat