čtvrtek 9. února 2012

Pocit (ne)spokojenosti

Jak je důležité být spokojený? Myslím, že máme v povaze být neustále nespokojení. Asi proto je většina z nás tam, kde je. Nespokojenost nás nutí se vyvíjet, pokračovat v rozdělané práci, pochopit dosud nepochopené. Jsme často nespokojeni s prací, s místem kde bydlíme, s finanční situací, s našimi vědomostmi, se vzhledem, s partnerem, s dětmi, s přáteli.

Každý má hranici, kdy jeho nespokojenost dosáhne vrcholu a pak je nucen jednat. Asi se nedá říct, že ten je nespokojen a něco s tím dělá a ten je nespokojen a jen nadává a k činu se nemá. Každý rád říká, že by na místě někoho jiného jednal jinak a jindy. Je lehké někoho obvinit z nečinnosti, když toho druhého pouze pozoruji a nemám s ním nic společného a je také pro každého strašně lehké říct: „měl bys“.

A tak si myslím, že by si každý rady a obviňování tohoto typu měl strčit někam. Nikdo na to není zvědav a pochybuji, že to někoho nakopne, nebo donutí k nějakému činu.

O tom jsem ale vůbec psát nechtěl. Tento článek vznikl mým chvilkovým, ale velmi silným pocitem, že jsem spokojený. Najednou jsem si uvědomil, že jsem přesně tam, kde mám být a že mám kolem sebe lidi, které chci mít. Že je mi přesně tolik, kolik mi je a že je to tak správně. Že mám přesně to, co potřebuji.

Zítra už budu zase nespokojený. Nespokojený se svojí váhou, nespokojený s financemi, nespokojený s vědomostmi, nespokojený sám se sebou a se svojí leností. To jsou ale řešitelné prkotiny a ten dnešní pocit, který mě tak zahřál u srdce, si doufám budu pamatovat, až budu mít zase svůj obvyklí pocit, že je všechno špatně.

3 komentáře:

  1. A když si to náhodou pamatovat nebudeš, přečteš si tento článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. A nebo tenhle komentář, protože je tučnější a chce ti říct, že ke spokojenosti stačí dvě tři věci a dva tři lidé, z nichž vždy aspoň jedna (věc) a jeden (člověk) je vedle tebe;)

    OdpovědětVymazat
  3. Je až s podivem co dokáže jedna píseň, viď. Jenže ona to nebyla jen píseň, byl to člověk, který ti (vám) ji chtěl dát. \Jen tak na dobrou noc, aby si měl právě ten pocit, že tak to má být, že teď je všechno v pořádku. A ten člověk je štastný, že mohl někoho třeba i na jeden večer udělat štastným a dát mu ten pocit, nad kterým už podle mě není nic vyššího, ŽE VŠECHNO JE TAK JAK MÁ BÝT!

    OdpovědětVymazat