pátek 18. února 2011

Jsem debil??

Zabývám se poslední dobou myšlenkou, jak jsem na tom skutečně s mozkovou kapacitou. Nebo v jakém je vlastně můj mozek stavu? Zvládnul bych třeba vystudovat matfyz?? Zvládnul bych se naučit sedm jazyků? Mám na to, nebo toho nejsem schopen? Ono nejde samozřejmě jen o to nasávat informace. Je spousta vystudovaných lidí, kteří jsou schopni se naučit cokoliv, ale třeba neumí rychle a co nejjednodušeji vyřešit nějaký nečekaný problém. Chybí jim například kreativita, představivost, fantazie, schopnost empatie, logické uvažování. Dají se tyto věci také naučit?
Tito lidé se díky svému vzdělání dostávají na vysoké vedoucí posty, kde vedou tisíce zaměstnanců. To je v pořádku, nijak jim to nezávidím, jen mě zajímá, zda by jejich práci nezvládl po důkladném zaučení i průměrně vzdělaný člověk. Tato myšlenka byla i zpracována ve filmu, kdy se dva milionáři vsadili o to, zda bezdomovec může pracovat jako vrcholový manažer. Byla to komedie a on to nakonec dokázal.
Znám pár lidí, o kterých si myslím, že jsou opravdu chytří a že jim to myslí. Nepřišel jsem na to ale tak, že jsem se jich ptal co vystudovali. Ne, viděl jsem je něco řešit a úspěšně vyřešit. Viděl jsem jejich bleskovou reakci na nenadálou situaci. Slyšel jsem je mluvit, slyšel jsem je nahlas přemýšlet. Něco jsem jim říkal a oni mě nejenom pochopili, ale dokázali hned přidat vlastní názor, vlastní pohled nad kterým jsem se musel zase zamyslet já.
Ale jsem já ten, kdo to může posuzovat? Mám mozek dostatečně vyvinutý na to, abych mohl někoho hodnotit, nebo posuzovat jeho inteligenci????

1 komentář:

  1. Tak debil rozhodně nejsi, to bys musel mít IQ pod šedesát (natož pak imbecil, nebo idiot) a na to nedosáhneš, ať se budeš snažit sebevíc...zatim :-)
    Vědomosti podle mě s inteligencí souvisí, i když to samozřejmě není totéž. Ale co takový EQ? Při určování inteligence se na něj zapomíná a přitom je stejně tak důležitý orientovat se v emocích jako v logice, no ne?

    OdpovědětVymazat