neděle 3. dubna 2011

Všemocný

Dnes jsem zase po dlouhé době viděl film, který mě bavil. Hlavně mě zaujal ten nápad. Dokážeme prý využít jen 20% mozkové kapacity. V tom filmu někdo vymyslel pilulku, které vám nastartuj mozek, který najednou pracuje na 100%. To znamená, že budete 5x chytřejší . Pokud tedy máte normálně IQ 120, tak teď to je celých 600. Celé to asi vystihuje hrdinova věta: I was blind, bud now I see.

Je pravda, že tak jako má Tygr zuby, nebo Hadi jed, tak zbraní člověka je mozek. A jak se ukázalo, tak je to ta nejmocnější zbraň v celé zvířecí říši. A dnes, více než kdykoliv dříve, jsou chytří a inteligentní lidé opravdu ve velké výhodě nad ostatními. Mozek mě prostě fascinuje. Fascinuje mě víc, než vesmír a černá díra. Je to nekonečné tajemství ukryté v naší lebce. Spousta lidí si myslí, že ho dokáže analyzovat, že po důkladném rozhovoru vás otevřou jak pomeranč a že do vás uvidí. Že poznají jací jste a co si myslíte. Je to blbost! Sami sebe neznáme, sami sebe dnes a denně překvapujeme. Sami o sobě nedokážeme říct, jak by jsme reagovali v extrémních situacích. Jsme schopni zabít člověka? Jsme schopni skočit padákem? Zratíme rozum při velkém stresu a zatížení? Jak můžeme někoho milovat tak silně?

Co mě je na tom filmu hodně sympatické je to, že se nesnaží nějak extrémně moralizovat. Eddie se nesnaží najít lék na rakovinu, ale snaží se si užít a vydělat co nejvíc peněz, než pilulky dojdou. A když už to vypadá, že ho ty prášky zabijou a že bude muset přestat, což jsem tak nějak od začátku tušil že musí přijít, tak přijde na způsob (mimochodem odfláknutě jednoduchý) jak to mít pod kontrolou a jede se dál. Takže dávám 7/10 a doporučuji. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat