čtvrtek 2. prosince 2010

Kamiony v zimě


Dnes jsem po dlouhé době koukal na zprávy a přiznám se, že pouze kvůli dnešní kalamitě. Ono z tepla domova se to na chudáky, kteří někde uvízly, dobře kouká. Samozřejmě že veškeré zácpy na silnicích způsobily kamiony na letních gumách. Jeden příklad za všechny zde.
To že si laická veřejnost myslí, že zimní pneumatiky na kamiony existují, je poměrně normální, ale když jsem ve zprávách na TV Prima slyšel mluvčí policie ČR Kateřinu Dohnalovou, jak mluví o kamionech na letních pneumatikách, tak jsem tomu skoro nemohl uvěřit. Člověk by si řekl, že než začne někdo fundovaný mluvit do televize, tak si nejprve něco zjistí, ale asi měla jiné věci na práci. Tak jsem si řekl, že si informace třeba sehnat nemohla, že třeba nikde nejsou. Zadal jsem tedy do vyhledávače " zimní pneu na kamiony" a ejhle?! Hned jeden odkaz zde, pak hned další zde a třeba taky zde.
Dnes jsem taky musel vyrazit na silnice, ale pouze s osobákem. Lituji všechny řidiče kamionů, kteří dnes do toho marastu museli vyjet. Není asi horší vozidlo na zimu než je kamion. Věřte mi, zažil jsem to. Kdo z Vás kritiků to může říct.
A ještě jedna věc. Spousta lidí nadává a říká že nemají vyjíždět, ale Vám by šéf dovolil zůstat doma a nejít do práce protože sněží?? Asi ne, co?

3 komentáře:

  1. Nějak nechápu čím se tady snažíš argumentovat. Pokud je na gumě M+S, tak je prostě považována za zimní, i když má celkem logicky jinou směs než zimáky u osobáků. Otázkou je, kolik kamionů má tyto gumy obuté. Když jsem včera za dlouhého čekání zabíjel čas, tak jsem si prohlídnul gumy okolo stojících kamionů. Z těch v nejbližším okolí gumy M+S neměl ani jediný. Pokud jsi dobře četl můj článek, tak se moje výtka ohledně zimních gum týkala i majitelů kamionů.
    Ale za bezohledné chování některých kamioňáků nemohou majitelé kamionů, ale jen sami jejich řidiči. Exemplární příklady jsem ve svém článku uvedl.
    Ještě ti na závěr jako "kritik" odpovím na tvoji otázku, "kdo z nás to může říct?" Třeba zrovna já. Mám najeto jeden a půl milionu kilometrů a jezdil jsem snad se vším co má kola (něco dokonce i pásy:-) ). Praga V3S, Praga S5T, Avia 30, Škoda 706 RT a MTS, LIAZ 100 s návěsem, Tatra 111, Tatra 141, Tatra 148, autobus Škoda 706 RTO a ŠM 11, na vojně ZIL 157, OT-64, OT-65, OT-810. Osobáky a motorky samozřejmě nepočítám. Pokud by ti bylo divné, jak jsem to mohl všechno stihnout, tak ti prozradím, že jezdím 40 let. Máš pocit, že jako kritik jsem nedostatečně fundován? Ale zase na druhou stranu tu práci dnes kamioňákům nezávidím. Já jsem s nákladem jezdil naposledy v době, kdy byl provoz na silnicích asi tak desetinový než je teď. Ale zase jsme měli horší auta. Žádné odpružené kabiny nebo sedačky a většina vozů v té době ještě ani neměla posilovač řízení, takže točit volantem byla docela dřina. A sešlápnout spojku u Tatry 111 a 141 byl výkon pro kulturistu. malkiel.blog.cz
    P.S. Jinak můj syn je jednou z profesí gumař a pár let dělal v kamionové dopravní firmě, tak o gumách něco vím i z tohoto pohledu.

    OdpovědětVymazat
  2. To mi připomíná..."já sem najezdil tisíce a tisíce kilometrů a ty tady brečíš nad tou jedinou jízdou... řidič, ten tvrdej chleba máá"
    http://www.youtube.com/watch?v=LcKdTeEklRA

    OdpovědětVymazat
  3. Tobě ten odkaz na písničku připadá možná připadá vtipný. Jenže když ve středu na mně doma marně několik hodin čekala moje ležící nemohoucí matka, která potřebuje pravidelně podávat prášky bez kterých může umřít, tak pro mně to zase taková sranda nebyla.
    P.S. Místo planého mudrování nad tím, jestli gumy M+S jsou nebo nejsou dostatečně zimní, by sis raději měl přečíst policejní zprávy o chování řidičů kamionů během kalamity zejména v Praze. Malkiel

    OdpovědětVymazat