čtvrtek 11. února 2010

Rodiče hrají tvrdě!

Tak po měsíci skončilo hlasování s názvem " necháváte děti vyhrát?". Celé to vzniklo tak že jsme s Verunkou hráli ČLOVĚČE NEZLOB SE a já vyhrál. Verunka samozřejmě začala brečet a byla naštvaná. Dovedlo mě to k otázce, jestli jsem jí neměl nechat raději vyhrát. Vlastně neumím říct jak je to správně. Když jí budu nechávat pořád vyhrávat, tak si na to třeba zvykne a přestane jí to bavit. Nebo si bude myslet, že je na světě všechno snadné. A to není dobře, protože to tak není.
Když ale budu pořád vyhrávat, tak jí to taky přestane bavit, přestane bojovat a přestanem si hrát úplně.
Z hlasování vyplynulo že 90 % rodičů hraje vždy fér a jen 10 % se smiluje a nechá dítko vyhrát. Byl jsem upozorněn že tam chybí možnost "někdy" a to je pravda. Možná by to vypadalo jinak.
Každopádně jsem se rozhodl k nákupu nějakých nových deskových her a pořádně to tady rozjedem. :-)

4 komentáře:

  1. Děti sice nemám, ale dítětem jsem (kdysi dááávno) byl a z vlastní zkušenosti bych se přikláněl k variantě "fifty-fity" - hrát sice fér, ale zároveň dát tomu slabšímu občas pocítit, jak chutná výhra.
    Od malička jsme třeba s tátou závodili v běhání - hodněkrát mě porazil, hodněkrát mě nechal vyhrát, ale pokaždý to bylo příjemný i motivující. A hlavně - až doteď si přesně pamatuju den a místo, kdy a kde jsem ho poprvé předběhl doopravdy! Ten den se naše role sice vyměnily, ale na výsledcích to kupodivu není vůbec znát...čím to asi je? ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. To samý můj táta v šachách... někdy mě tzv. vykostil a jindy odcházel na záchod se slovy: "Až se vrátím, dáš mi třetím tahem mat." A dodnes si pamatuju první mat, kterej mi předem neoznámil. Nicméně, i dneska, kdyby žil, tak by mě porazil! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Těch deset procent budu asi já. Andulku nechávám vyhrát protože je moc malá, motivuje jí to k další hře a kdybych hrála doopravdy, bylo by to ode mě pekně nespravedlivý, s dospělákem se přece nemůže měřit. Až bude větší, bude to jiný.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem pro nechat děti vyhrát, když to nepostřehnou; až budou děti větší a budete hrát dostihy to bude teprve maso... jinak děda aby nechal našeho Dádu občas vyhrát šachy tak občas upravuje pravidla; což teda zase drtí mě... Jarmila B.

    OdpovědětVymazat