úterý 26. ledna 2010

Bylo dřív líp?

Můj kamarád Jirka, který má (asi demonstrativně) založený blog bez jediného článku, tvrdí že nepíše hlavně proto, že mu beru témata. Pravděpodobně mu tedy tímto příspěvkem vemu další, protože je to jeho oblíbené téma.
Zajímavé je, že když se někoho zeptáte jestli dřív bylo líp, tak mluví o době komunismu. Jasně že je to asi tím že tu dobu pořád spousta lidí pamatuje, ale ptal jsem se i porevolučních ročníků a všichni mluvili o době před dvaceti lety.
Ale co takhle léta meziválečná? Léta kdy byl každý muž Gentleman a každá žena Dáma, léta kdy film objevil barvu a zvuk, léta kdy řádil Al capone a John Dillinger, léta kdy Alexander Fleming objevil penicilín a samozřejmě léta kdy vzniklo Československo.
Ale co jít takhle ještě dál? Třeba 200 - 250 let zpátky. Byla to doba kdy došlo k sedmileté válce, kdy začala průmyslová revoluce, kdy Amerika bojovala o nezávislost a taky doba kdy Napoleon ztratil svojí armádu v Rusku.
Určitě nejde jenom o to kdy žít, ale taky o to kde a v jaké společnosti.
A tak mi tedy řekněte v jaké době, kde a jako co by jste chtěli žít?

2 komentáře:

  1. Já bych chtěla žít před hrooooozně dlouhou dobou, pár desítek tisíc let zpátky. A byla bych Věstonická Venuše. Nemusela bych si hlídat figuru a chlapi by mě uctívali. Jůůůů. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pavlíku, o tomto platí jediné a to, že Týhle zkurvený době se jednou bude říkat starý dobrý časy!! A nejde ani tak o to, v jaký době se narodíš, ale jako co se do tý doby narodíš. Tak ve středověku bych chtěl být alespoň šlechtic, potom pan Továrník, posléze tajemník ÚV a nakonec hodně dobrej kámoš pana Klause.Při tomto nastavení bych se v poho prohighlanderoval i půl tisíciletím. Vzhledem k tomu, že se ocitám na dně potravního řetězce jsem nakloněn jakékoliv revoluci.

    OdpovědětVymazat