neděle 10. ledna 2010

Média


Hlad po informacích je asi v lidské přirozenosti a já tudíž pořád a neustále řeším otázku, na jakou televizi se dívat, jaké rádio poslouchat a jaké noviny číst.
Začnu u novin. Co mě irituje jsou tituly jako BLESK, nebo AHA. Šokující titulky, které většinou vůbec neodpovídají výslednému článku a když odpovídají, tak je to lež. Tyhle tituly a jim podobné nemají ani cenu papíru na kterém jsou vytištěné. Opravdu nechápu lidi, co si koupí noviny, u kterých neví, jestli jsou věci v nich napsané pravdivé. Když se mi náhodou dostanou do ruky, tak je mám prolistované asi za minutu a vlastně se dovím jen to, že nějaká modelka, o které jsem nikdy neslyšel, má o číslo větší prsa. Téma dalšího mého článku bude : Modelky jako celebrity?! Proč?!
Já si kupuji MF DNES. Donedávna jsem si myslel že jsou to čtivé a přitom seriózní noviny. Pak mi ale Abee řekla že to je celé jinak a já teď u každého článku dlouze přemýšlím a bohužel ho už neberu jako fakt, ale o snahu někoho k něčemu přesvědčit. Díky Abee že si zničila mojí poslední iluzi o tisku. :-)
Dalším mocným médiem je televize. Nova je pro mě dávno, co se zpravodajství týče, odepsaná. Tuna a jeho věta " Všichni utekly, on zůstal! Hrdina!!!" (samozřejmě podkreslená dostatečně emotivní hudbou) mě straší ze sna. Konkrétně teď se jim daří udělat ze sněhové přeháňky biblickou apokalypsu. Z jejich každodenních bouraček a zvířátek na konci se mi chce zvracet. Ovlivňování a přiklánění se na tu, či onu stranu dělají skoro nepokrytě.
Takže u mě jednoznačně ČT 1. I když poslední dobou si myslím že jdou směrem k Nově.
Dalším médiem je rádio. Tam je u mě naprostá jednička ČR 1- radiožurnál. Nemá absolutně konkurenci.
U rádií se chci ale zmínit o jiné věci a tou je muzika. Na ČR1 je spíše doplňková a tak když chci vypnout, tak ladím některé hudební rádio.
Určitě ale ne Evropu 2!! Jsou prej rádia, co hity hrajou a rádia co hity dělaj. Evropa 2 je u mě klasické rádio co hity hraje a to pořád dokola, dokola, dokola a dokola. O to víc mě překvapil rozhovor s jejich ředitelem, kterej tvrdil že to oni určují co se v českých rádiích hraje a že největší konkurencí pro Evropu 2 je Evropa 2. Tento neuvěřitelně arogantní a nesympatický chlapík lže, lže a lže. Pohybuji se hodně po česku a tak poslouchám lokální i celoplošná rádia a tam některé písničky hrají někdy i o 3 měsíce dřív, než na Evropě.
Poslední je Internet, ale o tom mluvit moc nebudu. Čtu jen iDNES a proto nemám žádné srovnání.
Ještě chci upozornit že tento článek vznikl v afektu a s úmyslem záměrně poškodit některá média a proto ho neberte příliš vazně. :-))

5 komentářů:

  1. Není to celý úplně jinak, jde o to, že v MF už taky píšou H.... :D Někdy, ale tak něco člověk číst musí... Otázkou zůstává jestli jsou média produktem společnosti, nebo společnost produktem (mimo jiného v obou případech) médií. Do jaké míry jsou média ovlivňovaná státem a co vůbec ten "stát" je.
    Já osobně jsem ráda ze fenomén blogu. Spousta lidí píše jen, aby psali (Já třeba:), a pár by mělo dělat média, ale všechno jsou to lidi s názorem, nezatížení a bla bla bla. Třeba teď mě fakt baví blog KZK... Abee

    OdpovědětVymazat
  2. Na blog KZK jsem užasle koukal. Ale myslím že bys beeno z brna neměla psát komentáře na blogy lidí, které neznáš. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Co se týče zpravodajství, tak na papíře kupuju jen páteční Lidovky s přílohou, ve který jsou zajímavý články. Jinak v práci mívám puštěnej Radiožurnál a doma ČT24 (oboje jako kulisu) a jako hlavní zdroj informací používám určitě internet...a cokoli si přečtu nebo slyšim, to pak hlavně filtruju svým (snad ještě jakž-takž) zdravým rozumem ;-)
    No a co se týče hudby, tak posledních 10-15let poslouchám (on-line nebo v podcastu) jen BBC Radio 1 - zkus ho a uvidíš...ehm, vlastně uslyšíš :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky Vančís za zajímavá tipy.

    OdpovědětVymazat
  5. Jo a kdyby tě na Radio 1 Live otravovalo kecání nebo zprávy (přes den kecaj víc, večer je to lepší, ale já to třeba používám k naposlouchání angličtiny, protože flákám její učení...rozumim sice každý pátý slovo, ale aspoň něco, no ne? :-), tak si pouštěj jednotlivý DJs/Shows přes odkaz "Listen to a show" - v těch je toho kecání míň a navíc si můžeš vybrat přímo žánr, pořad nebo DJ...no prostě to, na co máš zrovna chuť nebo náladu.
    Osobně doporučuju Punk Show with Mike Davies...ale bacha - pro starší příjemný romantiky to moc nejni ;-)

    OdpovědětVymazat